Daria Ładocha

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Przygotuj

  • małą keksówkę
  • młynek
  • piekarnik rozgrzany do temperatury 200°C

Krok 1: Przygotowujemy zaczyn

Drożdże łączymy z cukrem i 5 łyżkami ciepłej wody.

Krok 2: Przygotowujemy ciasto na chleb

W młynku mielemy nasiona chia, lnu oraz pestki słonecznika. Mąkę przesiewamy przez sitko, dodajemy sól oraz zmielone nasiona i pestki. Dolewamy oliwę, zaczyn z drożdży i wodę. Dokładnie mieszamy i przekładamy do małej keksówki wyłożonej skropionym oliwą papierem do pieczenia.

Odstawiamy na 30 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

Krok 3: Pieczemy chleb

Piekarnik rozgrzewamy do 200°C. Na dolnej półce ustawiamy blaszkę wypełnioną wrzątkiem. Na środkową półkę wkładamy chlebek i pieczemy przez 30 minut.

Chlebek kroimy dopiero po całkowitym wystygnięciu.

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Komentarze (1)

Avatar
  • Patrycja Patrycja
    5 dni temu
    Chlebek jest absolutnie genialny, jestem zachwycona tym przepisem. Próbowałam bułeczek, gotowanych z mąki jaglanej i niestety, według mnie, nie były zbyt dobre, więc miałam pewne obawy. Chlebek wyszedł mokry, naprawdę dobry, jak na pieczywo bezglutenowe, jedynie zmniejszyłabym ilość cukru :)

    odpowiedz

zobacz wszystkie

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!

Obserwuj nas

  • YouTube
  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram