Zasady przygotowywania surówek

Surowe warzywa i owoce zawierają najwięcej witamin, składników mineralnych oraz innych związków prozdrowotnych. Bogate są w błonnik, który reguluje nasze procesy trawienne. Obróbka cieplna zawsze niesie ze sobą straty w wartościach odżywczych, dlatego powinniśmy jak najczęściej sięgać po nieprzetworzone produkty. Jeśli znudzi się nam chrupanie marchewki czy też kalarepy – zawsze możemy zrobić z tych składników surówkę.

Zasady przygotowywania surówek:

1. Przed rozdrobnieniem warzywa powinniśmy dokładnie umyć pod bieżącą wodą.

2. Surówki przyrządzamy bezpośrednio przed ich podaniem (im dłużej surówka stoi, tym mniej w niej witamin).

3. Twarde warzywa rozdrabniamy bardziej niż te miękkie.

4. Twarde warzywa zaleca się łączyć z miękkimi.

5. Warzywa doskonale smakują w połączeniu z owocami – nie bez przyczyny jabłko występuje w parze z marchewką, selerem czy też selerem naciowym.

Z jakich warzyw najczęściej robimy surówki?

  • z warzyw kapustnych (białej kapusty, czerwonej kapusty, włoskiej kapusty, kapusty pekińskiej, kalarepy, rzodkwi),
  • z sałaty,
  • z zieleniny (szczypiorku, koperku, pietruszki),
  • z warzyw korzeniowych (marchewki, selera, pietruszki),
  • z selera naciowego,
  • z pomidorów,
  • z papryki,
  • z chrzanu,
  • z ogórków.

Surówki doprawiamy:

  • olejem lub oliwą,
  • musztardą,
  • jogurtem naturalnym,
  • pieprzem,
  • ostrą papryką,
  • solą,
  • ziołami,
  • sokiem z cytryny.

Trwa ładowanie komentarzy

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!

Obserwuj nas

  • YouTube
  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram