Sprytne sposoby na owocowych niejadków

Owoce są zdrowe i pyszne! Ale to nie zawsze wystarczy, żeby przekonać dziecko do ich jedzenia. Warto poznać kilka prostych „sztuczek”, które pomogą maluchowi je polubić.

Baw się kolorami!

Użyj kreatywności. Wykorzystuj różne kolory, smaki i kształty owoców. Atrakcyjnie podając owocowe przekąski masz dużo większą szanse przełamać niechęć dziecka. Robiąc owocową sałatkę pokrój owoce w różne kształty, pomagając sobie zwykłymi wycinaczkami do ciastek czy po prostu nożem. Taka sałatka, pełna kolorów i form, dużo szybciej przyciągnie malucha niż jabłko czy pomarańcza pokrojona na cząstki. Świetnym pomysłem są też owocowe szaszłyki. A wspólne ich przygotowanie to pierwszy krok do zaciekawienia dziecka smakiem. Razem nadziejcie na patyczki wybrane owoce – niech dziecko wybierze, jakie kolory mają ze sobą sąsiadować, jakie owoce ułoży w kolorową kompozycję.

Owocowe mają super moce!

Owoce to naprawdę ciekawy temat, więc opowiedz o nich dziecku. Niech się dowie, że każdy owoc ma inną „moc” – że malina pomaga, gdy boli gardło, że banany to ukochane owoce sportowców, bo dodają energii, jedna pomarańcza ma tyle wapnia, co szklanka mleka, a śliwki… poprawiają humor! Dziecko sięga po to, co go ciekawi – warto to wykorzystać.

Zawsze pod ręką

Zadbaj, by świeże owoce były łatwo dostępne w ciągu dnia - wyłożone w misce lub pokrojone i przechowywane w lodówce. Jeśli dziecko ma swobodny dostęp do owoców, chętnie po nie sięgnie. Dobrze jest wybierać owoce sezonowe, smakują lepiej i zachowują więcej składników odżywczych. Zachęcaj też dziecko do poznawania nowych smaków, ale pamiętaj, żeby wprowadzać je w małych porcjach.

Suszone lub świeże, solo lub w deserze.

Jeśli dziecko nie akceptuje jakichś owocu w formie świeżej, spróbuj przyrządzić z nich zdrowy deser. Sorbety, mrożone musy czy owocowe lody mogą się okazać dużo ciekawsze dla dziecka, niż owoc w całości. Dzieci bardzo lubią koktajle, więc dodaj do sezonowych owoców jogurt lub mleko i zmiksuj. Owoce możesz też upiec i podać jako dodatek do naleśników, jogurtu czy tostów. Dzieci chętnie piją soki, więc warto podawać im owoce także w takiej formie. Jednak sklepowe produkty nie zawsze maja najwyższą jakość, dlatego warto sok przygotować samemu. Soki przecierowe, które zawierają miąższ, mają więcej witamin, składników mineralnych, błonnika i pektyn niż soki klarowane lub naturalnie mętne.

Na przekąskę możesz też podać dziecku owoce suszone. Mają wiele wartości odżywczych, ale też sporo cukru, więc uważaj na ich ilość. Szczególnie ostrożnie natomiast wybieraj owoce puszkowane – najlepiej te z jak najmniejszą ilością cukru.

Trwa ładowanie komentarzy

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!

Obserwuj nas

  • YouTube
  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram