zobacz film

Czym jest zły nawyk żywieniowy i jak z nim walczyć, szczególnie u dzieci? Najlepiej... zdrowym nawykiem żywieniowym! Zamiast pozwalać dzieciom jeść słodycze, zaoferujmy im owoce – również są słodkie, ale o ile zdrowsze!

Także warzywa sprawdzą się jako pyszna przekąska dla dziecka – pokrojona w słupki marchewka czy orzeźwiający ogórek, frytki zrobione z buraka, cukinii lub marchewki, chipsy z jarmużu – jest wiele możliwości zastąpienia mniej zdrowej żywności tą właściwą, a warzywa i owoce to zdecydowanie najlepsza alternatywa!

Nasze dzieci często piją słodzone i gazowane napoje czy soki owocowe z dodatkiem cukru. Takie produkty niosą ze sobą ryzyko rozwoju nadwagi i otyłości, a także próchnicy, która dotyka prawie 90% polskich dzieci! Najlepszym rozwiązaniem jest zawsze woda. Dziecko powinno wypijać przynajmniej 6 szklanek wody dziennie. Jeśli chcemy ją częściowo zastąpić sokami, upewnijmy się, że to soki bez dodatku cukru, w stu procentach z warzyw i owoców. I pamiętajmy, że dozwolona ilość soku dla dzieci pomiędzy 4. a 6. rokiem życia to 170 ml dziennie, a dla  dzieci starszych nie więcej niż 1 szklanka w ciągu dnia.

Rozmawiajmy też z naszymi maluchami o tym, jak istotne w ich rozwoju, nauce i życiu są zdrowe odżywianie oraz aktywność fizyczna. Aby ułatwić im zrozumienie tej fundamentalnej wiedzy, przekazujmy im takie informacje w przyjemnej formie: zagadek, zabaw, komiksów, bajek.

Trwa ładowanie komentarzy

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!

Obserwuj nas

  • YouTube
  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram