zobacz film

Poznajcie zasady piramidy żywieniowej zdrowego człowieka XXI wieku opracowanej pod kierunkiem profesora Mirosława Jarosza, Dyrektora Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej. To podstawowa wiedza odnośnie zasad żywienia, które każdy z nas powinien znać i stosować się do nich, układając swoje codzienne menu. Poniżej przedstawiamy listę zasad żywienia, która stanowi podsumowanie najważniejszych zagadnień piramidy.

Zasady zdrowego odżywiania:

  1. Spożywaj posiłki regularnie (4-5 posiłków, co 3-4 godziny).
  2. Warzywa i owoce spożywaj jak najczęściej i w jak największej ilości – co najmniej połowę tego, co jesz. Pamiętaj o właściwych proporcjach: ¾ warzyw i ¼ owoców.
  3. Spożywaj produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste.
  4. Codziennie spożywaj co najmniej 2 duże szklanki mleka. Możesz je zastąpić jogurtem, kefirem i – częściowo – serem.
  5. Ograniczaj spożycie mięsa (zwłaszcza czerwonego i przetworzonych produktów mięsnych) do 0,5 kg tygodniowo. Jedz ryby, nasiona roślin strączkowych i jaja.
  6. Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych, zastępuj je olejami roślinnymi.
  7. Unikaj cukru i słodyczy. Zastępuj je owocami i orzechami.
  8. Nie dosalaj potraw i kupuj produkty z niską zawartością soli. Używaj ziół – mają cenne składniki i poprawiają smak.
  9. Pamiętaj o piciu wody, co najmniej 1,5 l dziennie.
  10. Nie spożywaj alkoholu.

Trwa ładowanie komentarzy

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!

Obserwuj nas

  • YouTube
  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram