Rzodkiew

Zobacz także:Zobacz także:

Rzodkiew należy do rodziny kapustowatych. Wyróżnia się kilka odmian rzodkwi, między innymi:

• Rzodkiew biała – jest większa od zwykłej rzodkiewki. Jest biała, o podłużnym kształcie. Jej smak jest również ostrzejszy od tradycyjnej rzodkiewki. Najczęściej robi się z niej surówki.

• Rzodkiew czarna – niemiecka odmiana, o twardym białym miąższu. Przed zjedzeniem należy ją obrać z czarnej skórki.

• Rzodkiew japońska (daikon) – wyglądem przypomina rzodkiew białą, jednak osiąga większe rozmiary. Jej waga może sięgać 2 kg.

• Rzodkiew chińska – ma czerwony miąższ, skórka warzywa zaś jest biała. W Chinach spożywa się ją głównie gotowaną.

• Rzodkiewka – jest niewielka, ma biały miąższ i czerwoną skórkę. Nie trzeba jej obierać.

Jakie ma właściwości?

Rzodkiew możemy spożywać w okresach, kiedy jesteśmy narażeni na przeziębienia – dla wzmocnienia organizmu. Poza tym jest niskokaloryczna, więc może się znaleźć w diecie osób odchudzających się. Jedna średnia rzodkiewka to tylko 2 kcal! Ze względu na dużą zawartość witaminy C oraz właściwości bakteriobójcze rzodkiewka idealnie nadaje się do łagodzenia stanów zapalnych. Swój charakterystyczny ostry smak zawdzięcza obecności olejku gorczycowego.

Wartości odżywcze w 100 g warzywa:

• Wartość energetyczna – 16 kcal

• Białko – 0,7 g

• Węglowodany – 3,4 g

• Tłuszcz – 0,1 g

 

Dane: National Nutrient Database for Standard Reference, USDA



Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!

Obserwuj nas

  • YouTube
  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram