Przystawki imprezowe też mogą być zdrowe!

Gazowane napoje, kolorowe soki, słodkie ciasteczka, chrupiące chipsy i majonezowe sałatki. Ty też nie wyobrażasz sobie bez nich udanej imprezy? Organizując spotkania towarzyskie, skupiamy się przede wszystkim na dobrym smaku oraz jak najszybszym sposobie przygotowania łakoci oraz zakąsek. Niestety często zapominamy o ich walorach zdrowotnych. A przecież przystawki imprezowe mogą być nie tylko proste, smaczne, kolorowe, ale też o wiele zdrowsze!

Chipsy, krakersy, ciasteczka...

Są podstawą większości spotkań towarzyskich zarówno w domu, jak i na świeżym powietrzu. Kochamy chrupać, gryźć, przegryzać. Jednak smażone w głębokim tłuszczu chipsy oraz kaloryczne ciastka nie muszą być jedyną opcją na Twoim stole. Świetną, o wiele zdrowszą alternatywą będą warzywne i owocowe chipsy domowej produkcji. Wystarczy pokroić ziemniaki, buraki, marchewkę, selera bądź cukinię w cienkie plastry, doprawić według upodobań i wysuszyć na blaszce w piekarniku. Warzywne talarki będą pyszne i kruche. Najlepiej serwuj je z jogurtowymi dipami. Chipsy możesz zrobić też z owoców. Wśród gości na pewno znajdą się fani chrupiących talarków jabłek, arbuza lub truskawek. Czym jeszcze można zastąpić niezdrowe słodkości? Naturalną słodyczą suszonych owoców. Morele, daktyle, śliwki, winogrona i żurawiny idealnie nadają się do imprezowego podjadania. Dorzuć do tego orzechy różnych rodzajów i gwarantujemy, że nie odciągniesz swoich gości od stołu. Pistacje, orzechy włoskie, laskowe, ziemne oraz jeszcze gorące, jadalne kasztany nie tylko zadowolą, ale też pozytywnie zaskoczą Twoich znajomych.

Sałatki

Sałatki dają duże pole do popisu dla ludzi z nieograniczoną wyobraźnią kulinarną. Można je przyrządzać, mieszając ulubione warzywa, przyprawy, ryby i mięsa. Jednak pod koniec tworzenia każdej z nich, dodajemy te same składniki: śmietanę i majonez, które są odpowiedzialne za wysoką kaloryczność całej potrawy. Jak więc odchudzić nasze ulubione sałatki? Korzystając z zamienników majonezu: naturalnego jogurtu, jogurtu greckiego oraz serka śmietankowego homogenizowanego. Jeśli nie jesteś w stanie całkowicie wyeliminować śmietany bądź majonezu, ogranicz ich ilość na przykład do 1/3 podanej w przepisie, a resztę zastąp naszymi propozycjami.

Lekką, pyszną potrawą na imprezowym stole będzie też sałatka owocowa na jogurcie. Do składników dorzuć pokrojone jabłko, ananasa bądź grejpfruta – są to tak zwane „owoce, od których chudniemy”, mają właściwości przyspieszające spalanie tłuszczu i przemianę materii.

Kolorowe napoje

Napoje w butelkach, kartonikach, gazowane, bez gazu. Wszystkie pyszne, jednak często bardzo kaloryczne i nie posiadające w składzie owoców, na które wskazuje nazwa smaków. Jeśli chcesz mieć pewność, że serwujesz gościom drinki lepsze niż dostępne powszechnie na półkach sklepowych, zrób je sam. Wyciśnij pomarańcze, jabłka, gruszki, kiwi, marchew, a nawet szpinak i buraki przez sokowirówkę. Soki z owoców i warzyw będą pełne smaku, kolorów i energii! Nie masz w domu sokowirówki? Przygotuj pyszne shaki: zmiksuj świeże bądź mrożone maliny, banany, jagody, borówki lub wiśnie i dodaj jogurt naturalny bądź mleko. Jeśli chcesz je dosłodzić, użyj miodu. Wolisz napoje gazowane? Do karafki wrzuć pokrojone na duże kawałki owoce, np.: pomarańcze, cytryny, truskawki, dodaj kilka listków mięty bądź bazylii i zalej naczynie wodą gazowaną. W ten prosty sposób przygotujesz kolorowy, odświeżający i przede wszystkim lekki napój, który bez obaw mogą pić zarówno dorośli, jak i maluchy.

Jak świeże jest Twoje podejście do odżywiania? Sprawdź w naszym quizie!

Trwa ładowanie komentarzy

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!

Obserwuj nas

  • YouTube
  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram