5 błędów żywieniowych najczęściej popełnianych przez rodziców

Czym skorupka za młodu… Prawidłowe żywienie w okresie dzieciństwa jest jednym z głównych czynników gwarantujących prawidłowy stan zdrowia, kondycję fizyczną i psychiczną w kolejnych etapach życia młodego człowieka.

Niestety, aż u około 25% dzieci w Polsce diagnozuje się nieprawidłowy stan odżywienia.

Dlatego tak ważne jest, żeby unikać błędów żywieniowych. Ale żeby ich unikać, najpierw należy je poznać.

Najczęściej popełniane błędy to:

1. Brak pierwszego śniadania w domu lub drugiego w szkole. Długie przerwy miedzy posiłkami skutkują bowiem nadmiernym osłabieniem, sennością, zmniejszoną koncentracją oraz ograniczoną odpornością na stresy (większa drażliwość) już od samego rana, co łącznie negatywnie wpływa na wyniki w nauce.

2. Małe spożycie warzyw i owoców w ciągu dnia. Zwiększa to niebezpieczeństwo pojawienia się niedoborów witamin i składników mineralnych, które warunkują prawidłowe funkcjonowanie organizmu - niezależnie od wieku. Zarówno dzieciom, jak i dorosłym zaleca się spożywanie co najmniej 5 porcji warzyw i owoców w ciągu dnia.

3. Niskie spożycie produktów z pełnego ziarna. Odpowiednia dzienna dawka błonnika pokarmowego gwarantuje prawidłowe funkcjonowanie przewodu pokarmowego, witaminy z grupy B korzystnie wpływają na pracę układu nerwowego (pamięć i koncentrację), z kolei, cynk bierze udział w mineralizacji kości oraz wspomaga działanie układ odpornościowego.

4. Małe spożycie produktów mlecznych. Produkty mleczne to źródło pełnowartościowego białka, dobrze przyswajalnego wapnia, magnezu, potasu, witamin z grupy B oraz witamin A, D i E. Warto pamiętać, że jogurt, kefir czy maślanka to produkty powstałe w wyniku procesu fermentacji, czyli działania bakterii fermentacji mlekowej (określanych jako probiotyki), które wzmacniają naturalną odporność organizmu.

5. Małe spożycie ryb. Ryby morskie są głównym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych z rodziny omega-3. Kwasy tłuszczowych n-3 odgrywają istotną rolę we właściwym rozwoju układu nerwowego młodego organizmu, korzystnie wpływają na pamięć, koncentrację oraz zdolności uczenia. Odpowiednie spożycie kwasów tłuszczowych n-3 gwarantuje doskonały wzrok, odpowiada za prawidłowy stan skóry i wspiera pracę układu krążenia. Zaleca się, aby ryby pojawiały się w jadłospisie rodziny przynajmniej dwa razy w tygodniu.

Trwa ładowanie komentarzy

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!

Obserwuj nas

  • YouTube
  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram