Smażenie warzyw

Tradycja smażenia warzyw wywodzi się prawdopodobnie z kuchni azjatyckiej. W Chinach smaży się je krótko. Na patelnię dodajemy niewielką ilość oleju i często mieszając, smażymy warzywa nie za długo, by zachowały swoją chrupkość.

Warzywa poddaje się również frytowaniu, czyli smażeniu w głębokim tłuszczu. Najpierw można je marynować lub moczyć w cieście podobnym do naleśnikowego. Cukinia czy bakłażan wspaniale nadają się do panierowania – pokrojone warzywa przygotowujemy podobnie jak kotlety. Aby wzbogacić smak, do bułki tartej można dodać wiórki kokosowe.

Smażąc warzywa, powinniśmy pamiętać o tym, że:

  • należy smażyć je według ciężaru – na początku wrzucamy na patelnię te, które wymagają dłuższego smażenia (np. marchewka), później dodajemy lżejsze warzywa (np. kiełki, cebulę, szpinak),
  • smażone warzywa podajemy zaraz po ich przyrządzeniu (nie odgrzewamy ich, nie odsmażamy),
  • smażąc w głębokim tłuszczu, rozgrzewamy dobrze olej, odpowiednia temperatura oleju sprawia, że warzywa nie wchłaniają zbyt dużej ilości tłuszczu,
  • podczas smażenia powinniśmy utrzymywać stałą temperaturę tłuszczu,
  • należy korzystać z oleju tylko jeden raz,
  • po usmażeniu warzywa odsączamy z tłuszczu.

Trwa ładowanie komentarzy

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!

Obserwuj nas

  • YouTube
  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram