Kotleciki z komosy ryżowej

Kinga Paruzel

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Chcesz odkryć więcej przepisów? Odwiedź kanał Kuchnia Lidla na You Tube!

Przygotuj:

  • blender
  • sito
  • praskę do czosnku
  • tarkę o drobnych oczkach
  • ring do formowania kotlecików

Przygotuj wcześniej:

Chleb żytni przełóż do naczynia blendera lub malaksera i zmiksuj drobno, by uzyskać konsystencję bułki tartej.

Sposób przygotowania:

Krok 1: GOTUJEMY KOMOSĘ RYŻOWĄ

Komosę ryżową płuczemy na sicie pod bieżącą wodą, odcedzamy, a następnie umieszczamy w garnku i zalewamy gorącą wodą. Dodajemy 1 szczyptę soli i oliwę. Gotujemy ok. 15-20 minut, aż komosa wchłonie całą wodę. Ugotowaną komosę odstawiamy do wystudzenia.

Krok 2: PRZYGOTOWUJEMY MASĘ NA KOTLECIKI

Wystudzoną komosę przekładamy do miski. Dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę, parmezan starty na tarce o drobnych oczkach, posiekany koperek, zmiksowany drobno chleb żytni, 1 szczyptę soli, pieprz i chili oraz rozmącone jajka. Całość dokładnie mieszamy, aż składniki się połączą.

Krok 3: FORMUJEMY I SMAŻYMY KOTLECIKI

Z przygotowanej masy za pomocą ringu do wycinania formujemy okrągłe, płaskie kotlety, które następnie smażymy na patelni na rozgrzanym oleju. Kotleciki smażymy ok. 5 minut z każdej strony, aż nabiorą złotego koloru.

Krok 4: PODAJEMY KOTLECIKI

Gotowe kotleciki z komosy ryżowej podajemy z kleksem jogurtu naturalnego. Z wierzchu dekorujemy świeżym koperkiem.

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Komentarze (2)

Avatar
  • Gość Gość
    245 dni temu
    Nie powinno być w kategorii wegetariańskiej, skoro są z parmezanem :)

    odpowiedz

  • Gość Gość
    204 dni temu
    Powinno, wegetarianizm to nie weganizm

zobacz wszystkie

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!