• DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Krok 1: Smażymy seler z cebulą

Marchew i cebule obieramy, selera oczyszczamy i w razie potrzeby usuwamy włókna. Marchew i selera kroimy w kostkę o wielkości ok. 1 cm, cebulę kroimy w drobną kostkę. Wszystko smażymy na rozgrzanej oliwie przez ok. 5 minut aż do zeszklenia. Rozcieńczamy bulionem i pomidorami, pomidory lekko rozdrabniamy widelcem. Dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę. Doprawiamy solą, pieprzem, szczyptą cukru i oregano. Doprowadzamy do wrzenia.

Krok 2: Dodajemy pomidory do sosu

Bolognese gotujemy na w pół przykryte na małym ogniu przez ok. 45 minut, aż zgęstnieje, od czasu do czasu przy tym mieszając. Pomidory koktajlowe myjemy i kroimy na pół lub w ćwiartki. Oliwki kroimy w grube krążki. Oba składniki dodajemy pod koniec gotowania sosu, krótko w nim podgrzewamy i doprawiamy do smaku.

Krok 3: Podajemy z makaronem

Makaron gotujemy w dużej ilości wrzącej, osolonej wody zgodnie z instrukcją podaną na opakowaniu. Bazylię osuszamy, listki obrywamy i siekamy. Mieszamy z sosem i podajemy z odcedzonym makaronem i startym serem.

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Komentarze (2)

Avatar
  • Gość Gość
    45 dni temu
    Witam, przecież klasyczny parmezan nie jest serem wegetariańskim (w składzie posiada podpuszczkę zwierzęcą). Czy Lidl ma w swojej sprzedaży wegetariański parmezan? :) Pozdrawiam

    odpowiedz

  • KuchniaLidla KuchniaLidla
    42 dni temu
    Parmezan jest wegetariański. Wegetarianie nie wykluczają ze swojej diety produktów odzwierzęcych, takich jak jajka czy nabiał. Parmezan nie jest natomiast wegański.

zobacz wszystkie

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!

Obserwuj nas

  • YouTube
  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram