zobacz film Chili sin carne con tofu

Kinga Paruzel

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Chcesz odkryć więcej przepisów? Odwiedź kanał Kuchnia Lidla na You Tube!

Przygotuj:

  • głęboką patelnię
  • ręcznik kuchenny

Sposób przygotowania:

KROK 1: PRZYGOTOWUJEMY TOFU

Tofu mocno odsączamy, używając ręcznika kuchennego. Następnie przekładamy je do miski i dokładnie rozdrabniamy widelcem, aby przypominało strukturą mielone mięso. Tak przygotowane tofu przekładamy na patelnię i smażymy kilka minut, aż nabierze złotego koloru. Gotowe tofu przekładamy do miski.

KROK 2: PODSMAŻAMY CEBULĘ Z PRZYPRAWAMI

Cebulkę kroimy w kostkę. Na głębokiej patelni rozgrzewamy olej rzepakowy i smażymy cebulkę, aż się zeszkli. Papryczkę chili i czosnek drobno siekamy i dodajemy do podsmażonej cebulki. Następnie na patelnię dajemy syrop klonowy, ocet winny i przyprawy oprócz liści laurowych. Całość jeszcze chwilę smażymy.

KROK 3: DUSIMY WARZYWA I TOFU W SOSIE

Seler naciowy siekamy na mniejsze kawałki. Do przesmażonych przypraw dodajemy koncentrat pomidorowy i pomidory w zalewie. Do tak przygotowanego sosu dodajemy liście laurowe, przesmażone tofu i seler. Całość dokładnie mieszamy, przyprawiamy solą i pieprzem do smaku i dusimy przez ok. 25 minut na małym ogniu.

WSKAZÓWKA! Jeśli sos będzie za szybko odparowywał, warto dodać odrobinę wody lub pomidorów w zalewie.

KROK 4: DODAJEMY POZOSTAŁE SKŁADNIKI

Do sosu dodajemy kukurydzę, czekoladę i odcedzoną fasolę. Tak przygotowany sos dusimy przez ok. 10 minut.

KROK 5: PODAJEMY CHILI

Awokado kroimy w plasterki. Kolendrę delikatnie siekamy.

Chili wykładamy na talerz, posypujemy kolendrą, układamy nachos i ozdabiamy śmietaną.

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Komentarze (0)

Avatar

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!