Kinga Paruzel

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Chcesz odkryć więcej przepisów? Odwiedź kanał Kuchnia Lidla na You Tube!

Przygotuj:

  • piekarnik rozgrzany do temperatury 220°C
  • blachę do pieczenia
  • papier do pieczenia
  • blender lub rozdrabniacz
  • woreczek strunowy lub słoik z zakrętką
  • ręcznik papierowy
  • pędzelek
  • praskę do czosnku

Sposób przygotowania:

Krok 1: PIECZEMY I OBIERAMY PAPRYKĘ

Paprykę kroimy na duże kawałki (płaty), usuwając końcówkę i gniazda nasienne. Przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy ok. 20 minut w piekarniku rozgrzanym do temperatury 220°C, aż skórka zrobi się brązowa.

Upieczoną paprykę wyjmujemy z piekarnika, odstawiamy do wystudzenia, a następnie obieramy ze skóry. Przekładamy do miski lub głębokiego talerza.

Krok 2: MARYNUJEMY PAPRYKĘ

W naczyniu blendera lub rozdrabniacza łączymy gorącą wodę, pokruszone arkusze nori, wędzoną paprykę, sok z cytryny, czosnek przeciśnięty przez praskę, sos sojowy, sól, oliwę i 2 łyżki zalewy po kaparach. Miksujemy, aż składniki się połączą.

Tak przygotowaną marynatą zalewamy upieczoną i obraną paprykę. Paprykę w marynacie wstawiamy do lodówki na minimum 3 godziny, a najlepiej na całą noc.

Krok 3: PODAJEMY WEGAŃSKIEGO ŁOSOSIA

Zamarynowane papryki odciskamy z nadmiaru płynu na papierowym ręczniku. Każdy płat papryki delikatnie nacinamy z wierzchu, aby wyglądem przypominał mięso ryby, a następnie smarujemy sokiem z buraków za pomocą pędzelka.

Wegańskiego łososia skrapiamy przed podaniem oliwą z oliwek i oprószamy posiekanym koperkiem. Podajemy z kaparami.

WSKAZÓWKA! Wegański łosoś świetnie sprawdza się jako dodatek do pieczywa, sałatek czy sushi.  

 

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Komentarze (0)

Avatar

zobacz wszystkie

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!

Obserwuj nas

  • YouTube
  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram