zobacz film

Karol Okrasa

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Chcesz odkryć więcej przepisów? Odwiedź kanał Kuchnia Lidla na You Tube!

 

RYŻ ZAPIEKANY Z KURCZAKIEM

Przygotuj:

  • naczynie żaroodporne
  • piekarnik rozgrzany do temperatury 140-150°C

Krok 1: SMAŻYMY UDKA

Udka kurczaka (z kością) doprawiamy solą i pieprzem. Na dnie garnka z grubym dnem rozgrzewamy odrobinę oleju i smażymy na nim udka.

Krok 2: KROIMY WARZYWA

Cebulę kroimy w grubą kostkę, czosnek siekamy, świeży imbir siekamy w drobniutką kosteczkę, a marchewkę kroimy w plastry o szerokości ok. 0,5 cm.

Krok 3: SMAŻYMY WARZYWA Z RYŻEM

Podsmażone i zrumienione udka przekładamy do naczynia żaroodpornego. Na tłuszczu po smażeniu udek podsmażamy pokrojoną cebulę, marchewkę i czosnek. Zmniejszamy ogień, wsypujemy surowy ryż, dodajemy laski cynamonu oraz kolendrę. Chwilę mieszamy, a następnie dodajemy posiekany imbir i rodzynki. Ponownie mieszamy. Doprawiamy kurkumą, chili, mieszamy i jeszcze chwilę prażymy.

Krok 4: PIECZEMY WARZYWA Z KURCZAKIEM

Do ryżu i warzyw dokładamy udka kurczaka, całość zalewamy wodą i przykrywamy pokrywką. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 140-150°C i pieczemy 40 minut.

 

RYŻ NA MLEKU Z JABŁKIEM

Przygotuj:

  • naczynie żaroodporne do zapiekania
  • tarkę
  • trzepaczkę
  • piekarnik rozgrzany do temperatury 140-150°C
  • ugotowany i wystudzony ryż

Krok 1: GOTUJEMY I STUDZIMY RYŻ

Ryż gotujemy na mleku. Mleko, które zostało w garnku po ugotowaniu ryżu, przelewamy do miseczki. Ryż studzimy.

Krok 2: PODGRZEWAMY RYŻ

Wystudzony ryż podgrzewamy w garnku i dodajemy do niego niewielką ilość pozostawionego mleka, tak aby ryż był nim delikatnie oblepiony.

Krok 3: UCIERAMY ŻÓŁTKA Z CUKREM

Do miseczki wbijamy żółtka, wsypujemy cukier i ucieramy na jasny krem, aby cukier się rozpuścił. Dolewamy odrobinę mleka, które zostało po gotowaniu ryżu, i mieszamy. Garnek z podgrzanym ryżem zdejmujemy z palnika i powoli dolewamy do niego żółtka z cukrem, delikatnie mieszając. Odstawiamy.

Krok 4: SMAŻYMY JABŁKA

Jabłka obieramy ze skórki i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Rozgrzewamy patelnię i wlewamy na nią miód, dodajemy skórkę z cytryny. Czekamy, aż miód zacznie się delikatnie karmelizować. Dodajemy starte jabłka. Chwilę smażymy, a następnie doprawiamy je cynamonem i sokiem z połowy cytryny. Mieszamy.

Krok 5: SMARUJEMY NACZYNIE DO ZAPIEKANIA

Naczynie do zapiekania smarujemy odrobiną masła i obsypujemy kaszą manną tak, aby pokryła całą powierzchnię naczynia. Banan kroimy w plastry.

Krok 6: ŁĄCZYMY WSZYSTKIE WARSTWY I PIECZEMY

Na dnie naczynia żaroodpornego układamy ½ porcji ryżu. Na nim plastry bananów, a następnie uprażone jabłka – całość delikatnie dociskamy łyżką. Ponownie układamy plastry bananów, a na nich kolejną warstwę ryżu. Na wierzch sypiemy płatki owsiane i delikatnie wygładzamy łyżką. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 140-150°C na ok. 30 minut.

 

RYŻ SMAŻONY Z WARZYWAMI

Składniki:

  • ryż jaśminowy, ugotowany – 150 g
  • cebula – 1 szt.
  • czosnek – 2 ząbki
  • świeży imbir, posiekany – 1 łyżeczka (opcjonalnie)
  • marchew – 2 szt.
  • cukinia – ¼ szt.
  • kumin – szczypta (opcjonalnie)
  • curry – szczypta
  • jajko – 2 szt.
  • sos sojowy – 3 łyżki
  • sól
  • pieprz
  • olej do smażenia

Przygotuj:

  • ugotowany i wystudzony ryż

Krok 1: GOTUJEMY I STUDZIMY RYŻ

Ryż gotujemy wcześniej i studzimy.

Krok 2: KROIMY WARZYWA

Imbir, czosnek i cebulę siekamy w drobną kostkę. Marchew kroimy w plastry, cukinię w grube kostki.

Krok 3: SMAŻYMY RYŻ Z WARZYWAMI

Na patelni rozgrzewamy odrobinę oleju i wrzucamy marchewkę. Doprawiamy solą i pieprzem. Kiedy marchewka lekko się podsmaży, dodajemy cebulę i czosnek i ponownie chwilę smażymy. Dodajemy ugotowany ryż, mieszamy. Doprawiamy curry i kuminem, mieszamy. Dodajemy sos sojowy (ok. 2 łyżek) i ponownie mieszamy.

Krok 4: DODAJEMY CUKINIĘ I IMBIR

Na wierzchu gorącego ryżu układamy kawałki cukinii, posypujemy świeżym imbirem i delikatnie mieszamy.

Krok 5: SMAŻYMY JAJKA

Ryż z warzywami przesuwamy na jedną połowę patelni, a na drugą wylewamy odrobinę oleju i rozbijamy jajka. Doprawiamy je solą i pieprzem. Jajka smażymy, tak aby bardzo mocno się ścięły, i rozdrabniamy łopatką na mniejsze kawałki. Polewamy je odrobiną sosu sojowego (ok. 1 łyżki) i całość mieszamy tak, aby wszystkie składniki na patelni się połączyły.

Gotowe danie przekładamy do miski.

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Komentarze (2)

Avatar
  • Gość Gość
    75 dni temu
    Czy ilość mleka jest właściwa? Obawiam się, że ryż wsiąknie wszystko i nic nie zostanie

    odpowiedz

  • KuchniaLidla KuchniaLidla
    75 dni temu
    Deser zaproponowany przez Karola różni się nieco od klasycznego ryżu na mleku-przygotowując go, dążymy do bardziej zwartej konsystencji, stąd ilość mleka podanego w składnikach. Ryż powinien gotować się na małym ogniu i powoli pochłaniać płyn. Jeśli jednak podczas gotowania uznasz, że mleko za szybko odparowało, oczywiście możesz dodać go trochę więcej i ponownie odparować. Nie wpłynie to negatywnie na jakość dania.

zobacz wszystkie

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!

Obserwuj nas

  • YouTube
  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram