zobacz film Wegański gulasz z ciecierzycą

Kinga Paruzel

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Chcesz odkryć więcej przepisów? Odwiedź kanał Kuchnia Lidla na You Tube!

PRZYGOTUJ:

  • praskę do czosnku
  • sitko o drobnych oczkach

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Krok 1: SMAŻYMY WARZYWA

Cebulę pokrojoną w kostkę przesmażamy w garnku na rozgrzanej oliwie. Dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę. Smażymy, mieszając, ok. 30 sekund, aż cebula się zeszkli.

Dynię przekrawamy na pół i wydrążamy, pozbawiając pestek oraz gniazd nasiennych. Połówki dyni kroimy w grube paski, a następnie (razem ze skórą) w kostkę. Dodajemy do cebuli. Mieszamy. Dodajemy paprykę pokrojoną w kostkę i ciecierzycę dokładnie odsączoną z zalewy na sicie. Mieszamy.

Krok 2: DOPRAWIAMY WARZYWA

Warzywa doprawiamy bazylią, oregano i suszoną włoszczyzną. Smażymy, mieszając, aż warzywa zmiękną, a smaki się połączą.

Krok 3: DODAJEMY KONCENTRAT I BULION

Do przesmażonych warzyw dodajemy koncentrat pomidorowy. Całość zalewamy bulionem. Zagotowujemy, zmniejszamy ogień i gotujemy ok. 20-25 minut, co jakiś czas mieszając.

WSKAZÓWKA! Aby mocniej zagęścić gulasz, można część ciecierzycy i warzyw rozgnieść widelcem lub zagęścić całość miksturą stworzoną z 1 łyżeczki mąki ziemniaczanej wymieszanej z 2 łyżkami zimnej wody.

Krok 4: PODAJEMY GULASZ

Doprawiamy wegański gulasz solą. Opcjonalnie: podajemy z ugotowanym ryżem. Z wierzchu obficie posypujemy posiekaną pietruszką i posiekaną papryczką chili.

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Komentarze (1)

Avatar
  • Mephisto76 Mephisto76
    95 dni temu
    Dobry

    odpowiedz


Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!