Wegańskie bajgle buraczane

Kinga Paruzel

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Chcesz odkryć więcej przepisów? Odwiedź kanał Kuchnia Lidla na You Tube!

Przygotuj:

  • robot kuchenny z końcówką (hak)
  • czystą ściereczkę
  • papier do pieczenia
  • blachę do pieczenia
  • pędzelek do smarowania
  • piekarnik z funkcją grzania góra-dół rozgrzany do temperatury 200°C

PRZYGOTUJ WCZEŚNIEJ:

Wszystkie składniki zaczynu zmiksuj za pomocą robota kuchennego i odstaw na 10 minut.

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

KROK 1: WYRABIAMY CIASTO

Mąkę pszenną, oliwę, sól oraz zaczyn przekładamy do misy robota i wyrabiamy przez 10 minut za pomocą haka. Ciasto musi być jednolite i gładkie.

KROK 2: ODSTAWIAMY CIASTO DO WYROŚNIĘCIA

Ciasto przekładamy do wysmarowanej oliwą misy. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy na godzinę w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. W tym czasie ciasto powinno podwoić swoją objętość.

KROK 3: FORMUJEMY BAJGLE

Ciasto ponownie wyrabiamy przez ok. minutę po wyjęciu z misy. Formujemy bajgle: odrywamy od całości kawałek ciasta i formujemy z niego kulkę o wielkości mandarynki. W środek wciskamy palec, aby powstała duża, charakterystyczna dla bajgla dziurka.

KROK 4: SMARUJEMY BAJGLE I ODSTAWIAMY DO PONOWNEGO WYROŚNIĘCIA

Bajgle przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Mleko mieszamy z syropem klonowym w niewielkiej miseczce. Smarujemy bajgle i posypujemy jasnym oraz ciemnym sezamem. Odstawiamy na 30 minut do ponownego wyrośnięcia.

KROK 5: PIECZEMY BAJGLE

Bajgle pieczemy ok. 20 minut w piekarniku z funkcją grzania góra-dół rozgrzanym do temperatury 200°C. Po upieczeniu odstawiamy do wystudzenia.

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Komentarze (2)

Avatar
  • Gość Gość
    57 dni temu
    Czy jest opcja zastąpienia mąki pszennej jakąś inną?

    odpowiedz

  • KuchniaLidla KuchniaLidla
    54 dni temu
    W przepisie wegańskim mąka zawierająca gluten jest najbezpieczniejszym wyborem (gwarantuje, że ciasto będzie bardziej zwarte i łatwiej będzie z nim pracować). Jeśli chcesz użyć innej glutenowej mąki niż pszenna, rekomendujemy owsianą lub orkiszową. Jeśli zależy Ci na w pełni bezglutenowej recepturze, możesz spróbować z połączeniem mąki ryżowej, migdałowej i jaglanej.

zobacz wszystkie

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!