• DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

PRZYGOTUJ

  • papier kuchenny
  • rondel do smażenia w głębokim tłuszczu

KROK 1: PRZYGOTOWUJEMY KLOPSIKI

Ciecierzycę odcedzamy, dobrze płuczemy i odsączamy. Cebulę i czosnek obieramy, grubo siekamy. Listki kolendry obrywamy. Wszystko miksujemy i doprawiamy odrobiną soku z cytryny, solą, pieprzem i kminkiem. Dodajemy jajko i bułkę tartą, zagniatamy. Formujemy ok. 16 owalnych klopsików i wstawiamy je do lodówki.

KROK 2: DOPRAWIAMY ŚMIETANKĘ, KROIMY WARZYWA

Śmietankę doprawiamy curry, odrobiną soku z cytryny i solą. Sałatę kroimy w paski. Paprykę pozbawiamy gniazd nasiennych i również kroimy w cienkie paski. Pomidory kroimy w plasterki.

KROK 3: SMAŻYMY FALAFEL

W garnku rozgrzewamy olej (jeśli po włożeniu drewnianej łyżki pojawią się pęcherzyki, to znaczy, że olej jest odpowiednio rozgrzany). Falafel smażymy porcjami, na złotobrązowy kolor. Odsączamy na papierze kuchennym.

KROK 4: NAPEŁNIAMY CHLEB PITA

Chleb pita dzielimy na cztery części (można go lekko podpiec). W każdej części robimy małą kieszonkę, którą następnie napełniamy odrobiną sałaty, papryki, pomidorów i sosem śmietanowym. Na koniec dodajemy falafel i tahini. Podajemy.

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Komentarze (0)

Avatar

zobacz wszystkie

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!

Obserwuj nas

  • YouTube
  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram