• DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

PRZYGOTUJ

  • papier kuchenny
  • rondel do smażenia w głębokim tłuszczu

KROK 1: PRZYGOTOWUJEMY KLOPSIKI

Ciecierzycę odcedzamy, dobrze płuczemy i odsączamy. Cebulę i czosnek obieramy, grubo siekamy. Listki kolendry obrywamy. Wszystko miksujemy i doprawiamy odrobiną soku z cytryny, solą, pieprzem i kminkiem. Dodajemy jajko i bułkę tartą, zagniatamy. Formujemy ok. 16 owalnych klopsików i wstawiamy je do lodówki.

KROK 2: DOPRAWIAMY ŚMIETANKĘ, KROIMY WARZYWA

Śmietankę doprawiamy curry, odrobiną soku z cytryny i solą. Sałatę kroimy w paski. Paprykę pozbawiamy gniazd nasiennych i również kroimy w cienkie paski. Pomidory kroimy w plasterki.

KROK 3: SMAŻYMY FALAFEL

W garnku rozgrzewamy olej (jeśli po włożeniu drewnianej łyżki pojawią się pęcherzyki, to znaczy, że olej jest odpowiednio rozgrzany). Falafel smażymy porcjami, na złotobrązowy kolor. Odsączamy na papierze kuchennym.

KROK 4: NAPEŁNIAMY CHLEB PITA

Chleb pita dzielimy na cztery części (można go lekko podpiec). W każdej części robimy małą kieszonkę, którą następnie napełniamy odrobiną sałaty, papryki, pomidorów i sosem śmietanowym. Na koniec dodajemy falafel i tahini. Podajemy.

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Komentarze (2)

Avatar
  • Gośćdark Gośćdark
    289 dni temu
    O mateńko, od kiedy do falafala dajemy jajko i bulke tartą to jakaś maskarada kuchenna. Do tego falafel robi się nie z ciecierzycy z puszki lecz sypkiej namaczanej.

    odpowiedz

  • Gość Gość
    10 dni temu
    Jak najbardziej się zgadzam! Można mieć swoje wariacje na ten temat jednak to już nie Falafel. Ten jest jeden orginalny.

zobacz wszystkie

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!

Obserwuj nas

  • YouTube
  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram