Gyros warzywny
  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Chcesz odkryć więcej przepisów? Odwiedź kanał Kuchnia Lidla na You Tube!

Sposób przygotowania:

Krok 1: Przygotowanie sosu jogurtowego z fetą

Miętę umyć, otrząsnąć z wody i oberwać listki. Ząbki czosnku obrać razem z miętą włożyć do pojemnika miksującego. Rozdrabniać (z zatkniętą miarką), przytrzymując przycisk turbo/1 sekundę, potem zgarnąć masę łopatką ze ścianek na dno pojemnika.

Dodać jogurt, 1 łyżeczkę soli, 1 czubek noża pieprzu oraz fetę podzieloną na kawałki i mieszać (z zatkniętą miarką) 20 sekund/prędkość 3. Sos jogurtowy z fetą przelać do miski. Umyć pojemnik miksujący.

Krok 2: Przygotowanie nadzienia

Paprykę i cukinie umyć i oczyścić (paprykę umyć także w środku), pokroić w kostkę grubości 2 cm. Paprykę i cukinię włożyć do pojemnika miksującego, dodać oliwę z oliwek i smażyć wszystko (bez miarki), ustawiwszy program przypiekanie/120°C.

Cebulę obrać, przekroić na pół, pokroić w paski szerokości 1 cm. Marchwie oczyścić, obrać, pokroić wzdłuż na kawałki długości 5 cm i grubości 0,5 cm. Do pojemnika miksującego włożyć cebulę, marchew, 1 łyżeczkę soli, kumin, płatki chili oraz paprykę w proszku, smażyć wszystko razem (bez miarki), ustawiwszy program przypiekanie/12 minuty/120°C.

Krok 3: Podanie gyrosu warzywnego

Pity podgrzać w piekarniku albo w tosterze (wg przepisu na opakowaniu).

Umyć i oczyścić kapustę czerwoną, ogórka sałatkowego i pomidora. Kapustę pokroić na paski szerokości 1 cm, pomidory i ogórka w 2-cm kostkę.

Pity otworzyć, posmarować w środku sosem jogurtowym z fetą. Napełnić kapustą czerwoną, pomidorami, ogórkami, smażonymi warzywami. Do każdej podać po 3 chipsy z tortilli.

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Komentarze (0)

Avatar

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!