zobacz film Wegański bigos z boczniakami

Kinga Paruzel

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Chcesz odkryć więcej przepisów? Odwiedź kanał Kuchnia Lidla na You Tube!

PRZYGOTUJ:

  • ręcznik papierowy

KROK 1: PRZYGOTOWUJEMY TOFU I GRZYBY

Sos sojowy i syrop klonowy wlewamy do miski. Tofu odsączamy na ręczniku papierowym i kroimy. Dodajemy do miski, mieszamy i odstawiamy do nasączenia. Suszone grzyby zalewamy wrzątkiem i odstawiamy.

KROK 2: PODSMAŻAMY CEBULĘ

Cebulę kroimy w kostkę i wrzucamy do garnka z rozgrzaną oliwą. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i startą marchewkę oraz przyprawy i wino. Całość mieszamy i dodajemy koncentrat pomidorowy.

KROK 3: SIEKAMY KAPUSTĘ

Białą kapustę siekamy w paski i dodajemy do garnka. Kapustę kiszoną szatkujemy i również dodajemy do garnka. Całość dokładnie mieszamy.

KROK 4: DODAJEMY GRZYBY

Dodajemy wodę, w której moczyliśmy grzyby. Grzyby drobno siekamy i również dodajemy do garnka.

KROK 5: DODAJEMY ŚLIWKI

Suszone śliwki kroimy drobno i dodajemy do garnka. Całość podlewamy bulionem warzywnym i gotujemy minimum 60 minut.

KROK 6: SMAŻYMY BOCZNIAKI

Boczniaki myjemy i kroimy wzdłuż blaszek. Rozgrzewamy patelnię z oliwą. Wrzucamy boczniaki i zostawiamy bez mieszania na 3-4 minuty. Po tym czasie przewracamy boczniaki na drugą stronę.

Do grzybów dodajemy tofu wraz z sosem. Podsmażamy chwilę, a następnie całość dodajemy do garnka, doprawiamy pieprzem, solą i pietruszką.

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Komentarze (1)

Avatar
  • Ventas Ventas
    267 dni temu
    Świetny przepis! Bigos wyszedł przepyszny! Jedyne, co zmieniłem, to zamiast zwykłego tofu dałem wędzone bez marynowania, ale składniki marynaty i tak dodałem do całości.

    odpowiedz

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!