Karol Okrasa

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Przygotuj

  • blender
  • blachę
  • piekarnik rozgrzany do temperatury 200°C

Krok 1: Łączymy składniki sosu z awokado

Miąższ awokado, musztardę, sok i miód miksujemy na gładką masę, powoli dolewając olej. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem.

Krok 2: Pieczemy kotleciki z batatów

Nieobrane bataty układamy na blasze i pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 200°C przez ok. 35 minut, aż skórka popęka i będzie lekko czarna. Po wystudzeniu obieramy je, a następnie miksujemy. Dodajemy kaszę, jajko, mąkę. Doprawiamy kminem rzymskim, solą i pieprzem. Mieszamy z posiekaną cebulą, papryczką chili, czosnkiem i posiekaną natką pietruszki. Masę mieszamy. Formujemy małe kotlety o średnicy ok. 6 cm i grubości ok. 1,5 cm. Obtaczamy w sezamie. Kotleciki przysmażamy na patelni z obu stron, a następnie pieczemy ok. 10 minut w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180°C.

Kotleciki podajemy z sosem z awokado i cząstkami limonki.

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Komentarze (1)

Avatar
  • Gość Gość
    12 dni temu
    Moje kotleciki w ogole nie wygladaly jak te ze zdjec. Po pierwsze, przygotowanie zajelo 1,5h zamiast 45min. Po drugie sie rozwalaja, ich kolor jest duzo ciemniejszy od tego ze zdjec a dodatkwo przy uzyciu malej ilosci oleju do zmazenia bardzo sie przyklejaly do patelni. Duza ilosc z kolei mija sie z celem jesli maja to byc ZDROWE kotleciki.

    odpowiedz

zobacz wszystkie

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!

Obserwuj nas

  • YouTube
  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram