Karol Okrasa

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Przygotuj

  • folię aluminiową
  • blachę do pieczenia
  • piekarnik rozgrzany do temperatury 200°C

Krok 1: KROIMY I PRZYPRAWIAMY WARZYWA

Marchewkę, pietruszkę i seler obieramy, kroimy w słupki (lub w cząstki, jeśli warzywa nie są zbyt duże i grube) i przekładamy do miski. Dodajemy 1 rozgnieciony ząbek czosnku, kolendrę i posiekaną papryczkę chili. Doprawiamy pieprzem, obficie skrapiamy oliwą.

Krok 2: PIECZEMY WARZYWA

Warzywa korzeniowe zawijamy w folię i pieczemy ok. 30 minut w piekarniku rozgrzanym do temperatury 200°C.

Paprykę smarujemy oliwą i pieczemy na blasze razem z resztą warzyw. Po upieczeniu zawijamy w folię aluminiową, by ją uparować, a następnie obieramy ze skórki.

Krok 3: PRZYGOTOWUJEMY SOS

Orzeszki pinii prażymy na złoty kolor na suchej, rozgrzanej patelni, a następnie drobno siekamy.

Jogurt łączymy w misce z posiekaną kolendrą, 1 upieczoną papryką pokrojoną w bardzo drobną kostkę, drobno posiekanym czosnkiem i orzeszkami pinii. Doprawiamy pieprzem. Mieszamy i odstawiamy na ok. 10 minut, by smaki się przegryzły.

Krok 4: PODAJEMY WARZYWA Z SOSEM

Upieczone warzywa wyjmujemy z folii, przekładamy do miski. Dodajemy przekrojone na pół pomidorki koktajlowe, 2 pozostałe papryki pokrojone w grube kawałki, cebulę pokrojoną w grubą kostkę i drobno posiekany ząbek czosnku.

Całość doprawiamy drobno posiekaną miętą, pieprzem oraz skórką i sokiem z limonki. Warzywa polewamy sosem jogurtowym i posypujemy pokruszonym w dłoniach serem feta. Dekorujemy listkami mięty.

  • DRUKUJ
  • wyślij listę
    zakupów

Komentarze (0)

Avatar

zobacz wszystkie

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowościami
Kuchni Lidla!

Obserwuj nas

  • YouTube
  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram